Către circul domestic

Posted: 2010/02/19 in cu cartea pe carte călcând
Etichete:, , , ,

dragă claudiu / nu ne cunoaştem personal / şi dacă / aş vrea să încerc să / par spiritual aş spune /că nu ne ştim nici / impersonal / deşi ar fi /câţiva prieteni comuni care / dar whatever / nu e important

ce mai fac / cu asta / ar trebui să / încep eu / păi am fost alaltăieri / prin librării / e ca un drog / te aştepţi să intri în /sevraj /şi să-ţi vezi /viaţa făcută franjuri / în urma ta / stropi de sânge /care nu / se încheagă niciodată / dacă nu dai curs impulsului /ştii la ce / mă refer  

şi aşa am găsit / cartea / asta pe care ai scris-o acum / ceva vreme / sigur că /ştiam de ea / dar / de obicei / treci impasibil / pe lângă cărţile / pe care / toată lumea le cam / laudă / e ca şi cum / deja le-ai fi / citit

am băgat-o în geantă / am răsfoit-o niţel / i-am descoperit cd-ul / şi / atât mi-a trebuit

tu habar n-ai / ce partener bun / de trafic / eşti / cât de calm  am stat / şi n-am înjurat / suculent / toţi cretinii de la /volan / care fie mă orbeau (era noapte) / fie mă înghesuiau / pe marginea şoselei / tu cădeai relaxat din / difuzoare /şi / cuvintele / tapetau scaunele / umpleau distanţele / dintre oglinzi / părea că te aud de pe bancheta / din spate / pentru că /în dreapta mea / nu era nimeni

mă bucur / să aud / că nu-ţi mai e / teamă / de stilul milităros / al tatălui tău / dar / vezi tu / parcă nu e bine nicicum / acum că mama ta / vrea să te aşezi la casa ta / să fii om / să ai o dependable job / like anyone of us / cred / că am cunoscut-o şi eu / pe irina / sau cel puţin / cunosc senzaţia curţii / de cărămidă / în capătul căreia / verdele pare indecent / pe andreea am văzut-o / şi eu / pe marginea şoselei / rânjea / şi avea zgârieturi oribile / în jurul ochilor / şi buzele-i atârnau / ca după o luptă / crâncenă / cu propriile vorbe / se pare că / pentru unii / istoria se repetă / cât despre / carnea / pe care trebuie mereu s-o înveleşti / cu piele / cu muşchi / n-am ce sfat să-ţi dau / pentru că pielea mea / a încetat de mult să fie / trează / aşa după cum scriam / într-o poem / pe care l-am citit / la primăvara poeţilor / acum câţiva ani / într-o bibliotecă unde / oamenii chiar mă ascultau

sigur că / nu m-am rezumat doar / la ascultatul cd-ului / am citit cartea / acasă / înfăşurat într-o plapumă / subţire / sub tavanul foarte jos / cu modele pe care / nu le mai pricep / dar povestea ta / scursă în acei 2,5 metri pătraţi / din maşină / mi-a înfundat creierul / mi-a amorţit degetele / pentru că voiam s-o / cred / s-o topesc / s-o diger / sub tegument / mi s-a făcut atât de poftă / de o ţigară / pe care s-o strivesc în / colţul gurii / dar aşa o poftă / cum îţi zic /încât numai gândul că / n-am fost niciodată fumător / m-a liniştit

în rest / bine / sănătos

(Claudiu Komartin, Circul domestic, 80 p., ed. Cartea românească, 2005)

Comentarii
  1. komartin spune:

    mulţumesc

    ar mai fi şi asta, „circul” mixat după cîţiva ani:
    http://unanotimpinberceni.blogspot.com/2009/07/va-amintiti-circul-domestic.html

    • danboeriu spune:

      Foarte tare! Pare un fel de post-jazz, cu atât mai mişto cu cât cuvintele par să nu se lase intimidate de alte sunete. Congrats! Tre’ să citesc şi Un anotimp în Berceni. Gata, I’m set on this! 🙂
      P.S. Am încercat să postez comentariul ăsta chiar la locul faptei, dar am fost informat că cererea mea a fost respinsă. Hmmm…

  2. Sorina spune:

    Nişte versuri pe care le-am citit acum cîţiva ani. Mi-aduc aminte că mi-au plăcut aşa de mult că nici nu am avut curajul să ascult CD-ul. Cîteodată inflexiunea vocii nu se potriveşte cu înţelesul pe care tu l-ai dat poemului. Postasem la GP „Educaţia sentimentală”.

  3. white noise spune:

    de citit „Anotimpul” – desigur, dar si „Papusarul” !

  4. Lorena spune:

    Anul trecut (de fapt, in decembrie 2008)am luat si eu de la Tirg „Circul domestic” cu CD-ul, iar anul asta (of, 2009!) am facut rost de „Anotimp”.Dar „Papusarul” inca nu l-am gasit. Ma gindesc ca daca nu se reediteaza se afla deja in biblioteci.

  5. Lorena spune:

    Iar stiinţa lui Dan-Liviu Boeriu de-a pune în cuvinte sym-patia este o artă.

  6. danboeriu spune:

    @ Sorina: păi tocmai asta e mişto, că nu ştii niciodată dacă inflexiunea vocii se potriveşte cu litera. Adică, din punctul ăsta de vedere, cărţile cu cd sunt un dublu câştig: pe de o parte ai propria raportare la „sunetul” cărţii, iar pe de altă parte eşti pus în faţa interpretării originale a conţinutului. Două-ntr-una, ca să zic aşa.

    @ white noise: will do, will do!

    @ Lorena: mulţumesc frumos pentru apreciere!

Lasă un răspuns

