Un personaj detestabil

Posted: 2012/03/16 in cu cartea pe carte călcând

Poate că-mi voi ridica în cap toţi admiratorii personajului Andrei Mladin, genialul ziarist inventat de George Arion, când voi spune că, odată cu citirea Profesionistului, am păţit un lucru ciudat, foarte rar întâlnit la împătimitul de lectură care sunt. Şi anume: sunt foarte puţine dăţile când am savurat pe nemestecate o carte cu al cărui personaj central să nu am niciun fel de afinitate. Ba mai mult decât atât: pe al cărui erou principal să-l urăsc atât de vârtos.

Andrei Mladin face parte exact din tagma nesuferiţilor, a inşilor cu care n-aş vrea să mă întâlnesc niciodată. Luaţi aminte, totuşi, că aici vorbesc despre gusturile mele. S-ar putea ca unor cititori genul acesta de personaj să li se pară de-a binelea simpatic. Mie nu. În permanenţă am avut senzaţia că am de-a face cu un mic fante de Dâmboviţa, arogant până-n pânzele albe, ironic dincolo de limita suportabilului şi care, uneori, dă dovadă de lipsă de priză la acţiune.

continuarea, pe site-ul revistei , cu un clic aici.

(George Arion, Profesionistul, ed. Crime Scene Publishing, 2011)

Lasă un răspuns

