Muzeul obsesiilor

Posted: 2012/02/16 in cu cartea pe carte călcând
Etichete:, , , , ,

Cred că prima carte a lui Mircea Cărtărescu pe care am citit-o a fostTravesti şi am fost uimit să constat atunci că un mare autor poate arăta aşa. Desigur, eram tânăr şi neexperimentat şi aveam o groază de clişee penibile în legătură cu felul în care trebuie să sune literatura bună. Nu neg că plăcerea pe care mi-a stârnit-o micro-romanul lui Cărtărescu (o nuvelă mai stufoasă, după capul meu) a fost aproape vinovată, întrucât aceleaşi jenante prejudecăţi despre literatură mă îndemnau oarecum să strâmb din nas. Numai că n-am mai putut. Chiar dacă receptarea critică a volumului, la momentul apariţiei, a fost slăbuţă, rămân la ideea că Travesti e o carte bună, în care imagologicul se îmbină spectaculos cu întâmplări de o colosală mediocritate. Şi tocmai asta o face interesantă.

*restul recenziei – pe site-ul revistei , cu un clic aici.

(Baudoin, Travesti de Mircea Cărtărescu, ed. Humanitas & Jumătatea plină, 2011)

Lasă un răspuns

