Alte întrebări despre cărţi

Posted: 2011/03/09 in Uncategorized
Etichete:,

M-am hotărât să preiau leapşa lui isuciu, pentru că în ultima vreme nu prea mai am chef de citit. Se şi poate observa destul de uşor: ultima postare datează din 1 martie. Adevărul e că citesc în paralel 3 cărţi şi nu mă rabdă inima s-o duc pe niciuna la capăt (deşi se apropie dead-line-ul, ştiu, Mircea🙂 ). Ok, here we go.

1. Numiţi cinci titluri de cărţi capodopere din literatura română sau universală.

Hmm, să zicem aşa: 1. Război şi pace (Tolstoi); 2. Don Quijote (Cervantes); 3. Muntele vrăjit (Thomas Mann); Decameronul (Bocccaccio); Fraţii Karamazov (Dostoievski); Maestrul şi Margareta (Bulgakov).

2. Dintre o carte scrisă de un autor român şi una scrisă de un autor străin pe care o alegeţi ? Presupunerea este că dacă o citiţi pe una nu mai puteţi s-o citiţi şi pe cealaltă.
Autor român. Iubesc literatura română, aşa minoră cum e ea. Sunt un pedofil, adicătelea.
3. Ce apreciaţi la o carte: povestea sau emoţia ?
Păi… e o întrebare ciudată. Povestea există ca să te emoţioneze. În lipsa poveştii (înţeleasă în sens larg, nu neapărat epic)  nu există emoţie.
4. Literatura modernă şi contemporană este mai valoroasă decât cea antică ?
Întrebarea asta va trebui adresată cuiva care va trăi peste vreo câteva secole bune.
5. Orientarea politică a autorului influenţează valoarea unei cărţi ?
Valoarea nu, dar îi poate influenţa forţa receptivă.
6. Pe care scriitor îl consideraţi mai valoros: Stefan Agopian sau Mircea Cărtărescu ?
Pe Agopian nici nu l-am citit. Nu mă atrage deloc. Cărtărescu mi se pare un autor foarte bun. Dar nu genial.
7. Consideraţi că trebuie să faceţi eforturi pentru citirea unei cărţi bine cotate sau o părăsiţi ? În acest din urmă caz, regretaţi că aţi
pierdut ceva ?
Nu fac niciodată eforturi pentru citirea vreunei cărţi. Dacă nu-mi place, îmi cer scuze (în capul meu) de la autorul său şi o închid. Viaţa e prea scurtă, cărţile bune – prea multe.
8. Credeţi că o carte poate avea un efect terapeutic ?
Da, cu siguranţă.
9. Apreciaţi valoarea unei cărţi pe baza gustului personal sau a recomandărilor criticilor ori a prietenilor ?
Ambele. De cele mai multe ori, însă, mă ghidez după instinct. Deja pot să miros cărţile bune.
10. V-aţi întâlnit cu situaţia în care să vă placă opera unui scriitor, dar să nu vă placă autorul ?
Da. Eugen Barbu, Ernesto Sabato, Augustin Buzura. Voiam să zic şi Nicolae Breban, însă brusc mi-am dat seama că, în cazul lui, nu mi-au plăcut nici măcar cărţile, darămite prezenţa publică narcisiacă şi megalomană a autorului.
11. Dacă aţi văzut o ecranizare a unui roman, mai citiţi şi cartea?
Da. Din curiozitate, de cele mai multe ori.
12. Credeţi că un scriitor poate să creeze o operă valoroasă dacă nu este patriot ?
Credeţi că un autor cu platfus poate scrie poezii bune?
13. Dacă ar fi sa realizaţi un clasament valoric al literaturilor lumii (engleză, franceză, italiană, spaniolă,  japoneză etc.), de la 1 la 10, pe ce loc aţi poziţiona literatura română?

Nu-mi place genul ăsta de clasament. Nu-l înţeleg.

P.S. trimit leapşa către Mircea, Şerban Tomşa, Mayamaria.

Comentarii
  1. Maya spune:

    N-ai vrut sa ramai dator :))

  2. Mi-a placut raspunsul de la 2. Nu, nu esti un pedofil. Dar fiecare om isi iubeste mama. E firesc.

  3. Monica Tarţa spune:

    Şi de ce nu îţi plac autorii de la punctul 10?🙂

    • danboeriu spune:

      tu mă întrebi serios? eugen barbu a fost un jalnic corifeu comunist, care şi-a turnat la securitate colegii de breaslă, fără să i-o fi cerut cineva; ernesto sabato este de un stângism greţos, care mie îmi provoacă silă; buzura… e mult de spus, da’ tot în zona politicului îmi găsesc nemulţumirile în ceea ce-l priveşte. iar de breban nu mai zic nimic, că vreau să am o zi frumoasă.🙂

  4. cristi spune:

    Buna.
    Detin doua carti cu titlul Ben Hur sau Zilele lui Mesia de Lewis Wallace (tomul 1 , tomul 2) , Cartea a fost tiparita La BlaȘ (Blaj) 1898 , Tipografia Seminariului Archidiecesan. Nu reusesc sa gasesc nici o informatie despre aceasta carte si nici prea multe despre tipografie … Plus ca unul din posesorii cartii si-a scris numele … Josef Zimvel .. 1912 … si nici despre el nu gasesc nimic . As vrea sa aflu valoarea cartii macar sa stiu ce am .

Lasă un răspuns

