Urmarea care ucide

Posted: 2010/09/15 in cu cartea pe carte călcând

De obicei, mă îndrept cu reticenţă către sequel-uri. Am eu prejudecata asta că autorul putea foarte bine să spună din prima ce avea de spus şi, prin urmare, îmi rezerv dreptul de a-l bănui de lucruri nu tocmai ortodoxe atunci când se decide să continue cu un al doilea volum pe aceeaşi temă. Evident, cu mici excepţii. Cred că Tolkien, de exemplu, a făcut bine că a scris o trilogie. Ori Cărtărescu, cu „Orbitorul” său, ca să venim mai spre meleagurile noastre. În cazul thrillerelor, însă, nu mă entuziasmez.

La Lisa Unger m-am entuziasmat, totuşi, când am citit „Minciuni periculoase”. O carte bine construită, cu un foarte bun dozaj al suspansului, cu intrigă credibilă şi personaje relativ bine conturate. De aceea m-am mirat că autoarea a dorit să pluseze şi să scrie o continuare a poveştii ziaristei Ridley Jones. Am fost circumspect şi, se pare, cu temei.

Restul recenziei, pe http://suspans.ro, sau, şi mai direct, dând clic aici.

(Lisa Unger, Adevărul care ucide, 388 p., ed. Humanitas fiction 2008, trad. de Raluca Maria Dumitru)

Lasă un răspuns

