What to read on rainy days / recomandări

Posted: 2009/11/05 in cu cartea pe carte călcând

65

Continuu să recomand cartea asta tuturor celor care mai cred în the freshness of poetry. Deşi a apărut în 2005, mă reîntorc cu plăcere la ea ori de câte ori mi se face dor de puţină agresivitate disperată, amestecată cu un fenomenal simţ al autenticului.

(Elena Vlădăreanu, Europa. Zece cântece funerare, ed. Cartea românească, 2005)

ratacirile-fetei-nesabuite-68200

Un excepţional roman de aventuri (să zicem…), care vă va purta cam prin toată lumea, puţin câte puţin. Nimic nu-i scapă autorului: suspans, dramă, dragoste, mici isterii feminine şi the beauty of chase… Totul în stilul inconfundabil al lui Llosa (one of my top favourites ever). A se citi pe nerăsuflate! 🙂 

(Mario Vargas  Llosa, Rătăcirile fetei nesăbuite, ed. Humanitas, 2007)

image_9274

Azi sunt generos. De aceea vă recomand un regal al prozei scurte (eseuri, mai degrabă). Trebuie să mărturisesc că Ana Blandiana este, pentru mine, una din marile revelaţii ale literaturii române, pentru că eu, ca mulţi alţii probabil, eram captivul unor clişee stupide, pe care mi-e şi jenă să le amintesc. Asta până când am început să-i citesc cărţile şi să rămân, pur şi simplu, fascinat. Ăsta e cuvântul.

(Ana  Blandiana, Spaima de literatură, ed. Humanitas, 2006)

intermitentelemortii-3297

Un autor excepţional, care nu mai are nevoie de alte comentarii. O altă carte utopică, sumbră, dar şi funny într-un mod cu totul neaşteptat. O meditaţie senină despre moarte şi, mai ales, despre rostul ei.

(Jose Saramago, Intermitenţele morţii, ed. Polirom, 2008 – coperta reprezintă ediţia din 2008, eu o am pe cea din 2005, dacă nu mă înşel)

Comentarii
  1. ALex spune:

    elena vladareanu? hm.

Lasă un răspuns

